در حال بارگذاری
نماینده اسبق خراسان‌شمالی در مجلس شورای اسلامی:

دولت جدید، حل‌المسائلی باشد

شماره خبر : 1199 - https://asreatrak.ir/short/V5aEB

نماینده اسبق خراسان‌شمالی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نگاه شهید رئیسی حل‌‌المسائلی بود، گفت: مردم کشور نتیجه این نوع نگاه را لمس کردند و رئیس‌جمهور منتخب اگر این رویه را درپیش گیرد، موفق می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک»، مسعود پزشکیان به‌عنوان رئیس‌جمهور منتخب پس از تنفیذ کار خود را به طور رسمی آغاز کرد و پس از انتخاب معاون اول رئیس‌جمهور باید هیات وزیران را معرفی کند. 

مسعود پزشکیان در مناظرات انتخاباتی بارها بر پایبندی به سیاست‌های کلی رهبر انقلاب و حرکت در این چهارچوب اشاره داشت که این اظهارنظرها از سوی کارشناسان جناح‌های مختلف تأیید شد. 

موضوع دیگری که وی در مناظرات و بحث‌های انتخاباتی مطرح کردند انتخاب افراد فارغ از جناح‌های سیاسی بود، البته اگر رئیس‌جمهور پزشکیان از همه طیف‌ها اقدام به تشکیل کابینه کند و در کابینه او از اعتدالیون گرفته تا اصول گریان، حاضر باشند، مجلس هم به‌یقین دست یاری روی شانه دولت چهاردهم خواهد گذاشت و همکاری بیشتری با پزشکیان خواهد داشت. 

قاسم جعفری در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک» اظهار کرد: در همه اظهارنظرهای رئیس‌جمهور منتخب، تأکیدشان بر چند اصل اسناد بالادستی نظام، برنامه تدوین شده توسعه پنج‌ساله هفتم، سیاست‌های کلان ابلاغیه رهبر معظم انقلاب و سایر برنامه‌ها بوده است. 

وی افزود: فکر می‌کنم تلفیق‌کردن فعالیت‌های دولت سیزدهم و آینده خوب باشد. به طور مثال پرکاری، صفا و صداقتی که در کار شهید جمهور بود قطعاً برای رئیس‌جمهور منتخب خوب است.

نماینده اسبق خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: بنابراین به‌نوعی باید بدانیم سیاست‌های کلان ابلاغی رهبر معظم انقلاب در واقع آن چیزی است که نیروهای موجود کشور با همه نگاه‌های متفاوتی که  دارند به آن رسیده‌اند، پس اگر رئیس‌جمهور منتخب به آن عمل کند نتیجه می‌گیرد.

جعفری بیان کرد: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند که دولت یازدهم و دوازدهم مایه عبرت شد باوجوداینکه رهبر معظم انقلاب در تمام شرایط از همه دولت‌ها پشتیبانی می‌کردند؛ اما این سخنان در مورد این دولت‌ها نشان داد که رهبر انقلاب رضایتی از این نحوه عمل و چشم داشت به خارج از کشور ندارند و در این دولت‌ها ثابت شد که قدرت‌های سلطه‌گر جز منافع خودشان به چیزی فکر نمی‌کنند که دیدیم چه اتفاقی افتاد.

وی افزود:  بنابراین آقای رئیس‌جمهور باید دیدگاه نظری خودشان را مقداری تصحیح کنند و مسیر را بدانند که اعتماد به قدرت‌های سلطه‌گر قطعاً بی‌نتیجه خواهد بود. 

وی با تأکید بر اینکه کسی با مذاکره مخالف نیست، گفت: ما در مذاکرات باید منطقی وارد بشویم و بر اساس همان اصلی که رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهور منتخب داشتند که بر عزت، حکمت و مصلحت تأکید داشتند، عمل شود. 

نماینده اسبق خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما از رئیس‌جمهور منتخب  که سردوگرم روزگار هم در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی چشیده و در داخل و خارج هم تجربه دارد انتظار داریم این را بداند که کشورهای سلطه‌گر غرب، قابل‌اعتماد نیستند. 

پزشکیان دلواپس واقعی کشور است

جعفری ادامه داد: امروز اگر قرار است ما یک دلواپس واقعی برای کشور داشته باشیم بعد از رهبر معظم انقلاب باید رئیس‌جمهور باشد پس این که به دشمن اعتماد کنیم قطعاً نتیجه ندارد. 

نماینده اسبق بجنورد در با بیان اینکه دولت سیزدهم نگاهش این بود که باید ما وارد عرصه بین‌الملل شویم، گفت: دولت سیزدهم با این نگاه در قراردادهای بریکس، شانگهای عضو شد که اینها نمونه‌های روابط بین‌الملل خوب بودند که در این دولت اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور منتخب روحیه انقلابی دارد و فرد سالمی است، گفت: ما نگران اطرافیان رئیس‌جمهور منتخب هستیم؛ چراکه ممکن است تحلیل‌هایی به ایشان ارائه کنند که نادرست باشد. 

جعفری تصریح کرد: این موضوع نگرانی خود رئیس‌جمهور منتخب که خودشان با این تعبیر، ابراز نگرانی کردند که برای کابینه هرکسی رفیق خودش را معرفی می‌کند، نیز هست.

این مسئول با بیان اینکه اعتقاد ما این است هر فردی برای ریاست‌جمهوری در جمهوری اسلامی انتخاب شد باید کمک شود، افزود: ما حتماً در حد توان در هر گوشه‌ای که باشیم کمک می‌کنیم؛ اما به‌خاطر بسپرید همیشه تصمیم‌سازان از تصمیم‌گیران مؤثرتر هستند؛ چون تصمیم‌گیران در جایگاه‌هایی مانند جایگاه ریاست‌جمهوری آن‌قدر گرفتار مسائل هستند که ممکن است خیلی راحت نتوانند مسائل را حلاجی کنند و آن‌هایی که تحت عنوان مشاور، متخصص و تصمیم‌ساز، استدلال‌ها را  روی میز رئیس‌جمهور و سایر مسئولین تصمیم‌گیر می‌گذارند، بسیار مهم هستند.

 

دولت جدید، حل‌المسائلی باشد

پرکاری سرلوحه کار رئیس‌جمهور منتخب باشد

این مسئول در پاسخ به این سئوال  که کدام یک از ویژگی‌های شهید رئیسی برای دولت چهاردهم باید الگو باشد، گفت: پرکاری و در میدان بودن شخص رئیس‌جمهور یکی از ویژگی‌های بارز شهید رئیسی بود؛ یعنی سعی می‌کرد که تا جایی که ممکن است با مسائل بیگانه نباشد و به دیگران واگذار نکند؛ چراکه اعتماد بی جا هم به‌ویژه در مسائل کلان قطعاً نتیجه ندارد من پیشنهاد می‌کنم این پرکاری که البته باید بافکر عجین شود را رئیس‌جمهور منتخب حتماً در دستور کار داشته باشد.

جعفری ادامه داد:  تنها دویدن کافی نیست و باید برنامه‌ریزی صورت گیرد به همین علت تصمیم‌سازان بسیار مهم هستند شهید رئیسی سعی می‌کرد از همه صاحب‌نظران و از سلیقه‌های مختلف سیاسی استفاده کند و رئیس‌جمهور منتخب هم در گفته‌هایشان گفتند که یک جناح نمی‌تواند کشور را اداره کند و به دعوای بین جناحی اعتقاد ندارد.

نماینده سابق خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر در عمل گفته رئیس‌جمهور منتخب اتفاق بیفتد و نیروها را بر اساس شایستگی انتخاب کنند، قطعاً افراد شایسته و کاردان در مسئولیت‌ها می‌توانند موفق‌تر عمل کنند و در نتیجه سبب توسعه و پیشرفت کشور خواهند شد. 

شناسایی نقاط ضعف دولت سیزدهم

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور منتخب نقاط ضعف در دولت سیزدهم را باید شناسایی کند و از آنها باکرامت عبور کند، گفت: رئیس‌جمهور دولت چهاردهم به نقاط مثبتی که در دولت سیزدهم وجود داشت دقت کند و آن‌ها را ادامه دهد و به عبارتی دولت حل‌المسئله‌ای باشد.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: شهید رئیسی هم این‌گونه فکر می‌کرد و به توانمندی داخل اعتقاد داشت و به‌عنوان‌مثال اگر نماینده‌ای مسئله آب دریاچه ارومیه را مطرح می‌کرد، شهید رئیسی دستور تشکیل گروه برای ایجاد کانال کانی سیب آذربایجان را دادند تا آب به دریاچه ارومیه برسد. 

جعفری ادامه داد: شهید رئیسی اگر به‌یقین می‌رسید که رساندن آب دریا برای استان‌های گرمازده و کویری ضروری بود این مسئله را با جدیت پیگیری می‌کرد.

نماینده اسبق خراسان شمالی در مجلس بیان کرد: نگاه شهید رئیسی حل‌‌المسائلی بود و این مسئله را هم به‌خوبی در خیلی از جاها پیش برد و مردم کشور این‌ها را دارند لمس  می‌کنند رئیس‌جمهور منتخب نکات مثبت دولت قبل را الگوبرداری کند اگر جاهایی هم نقطه‌ضعف بوده آن را به نحو احسن پوشش بدهند.

گفتگو تفصیلی از: هدیه دهقانی 
انتهای خبر/

0 نظر

ارسال نظرات